Artikel Depot
Image default
Management

Website verkopen?

Hoe je een website voor een hoge prijs kunt verkopen

Ben je het zat om de dagelijkse gang van zaken in uw webwinkel te regelen? Heeft u plotseling een nieuwe baan aangeboden gekregen die in de weg staat van uw online business? Wil je je loskoppelen van de stadse chaos en offline leven op het platteland? Deze gids zal u precies laten zien hoe u een website kunt verkopen en er de hoogste prijs voor kunt krijgen.

 

Je kunt de verkoop van een website in veel opzichten vergelijken met een exit bij een startup of de verkoop van een huis. Je moet de tijd investeren om je website naar zijn hoogtepunt te brengen. U moet ook de basis leggen voor nieuw eigendom voordat u kopers benadert. Als u dit niet doet, zult u zelfs moeite hebben om in de eerste plaats een bereidwillige koper te vinden. Hoe meer tijd, geld en moeite u er vooraf in steekt, hoe gemakkelijker de verkoop zal verlopen. Een goed beheerde online business met geautomatiseerde content creatie processen en fulfillment is veel gemakkelijker te verkopen dan een geïmproviseerde puinhoop. 


De belangrijkste stap om uw website te verkopen voor veel geld

Het verkopen van uw website of online bedrijf kan lijken als een ingewikkeld proces. Wanneer u stappen toevoegt om te proberen de waarde vóór de verkoop te maximaliseren, worden de dingen nog complexer. Hieronder schetsen we een 7-stappen proces dat u zal helpen navigeren door deze uitdaging. 

 

Diversifieer uw verkeersbronnen

Als uw bedrijf is momenteel voornamelijk afhankelijk van betaald verkeer en advertenties, moet u diversifiëren uw verkeersbronnen voordat u overweegt een verkoop. In het bijzonder, wilt u zich richten op het verhogen van uw organisch verkeer.

Organische bronnen van verkeer hebben hogere winstmarges, maar dat is niet alles. Ervaren kopers en makelaars hechten veel waarde aan stabiliteit op de lange termijn en het gemak van beheer.

Er is een groot verschil in de waarde van een e-commerce winkel gedreven door micro-influencer promoties en een die consequent duizenden organische bezoekers maand na maand aantrekt.

Stabiel organisch zoekmachineverkeer van Google laat kopers zien dat ze niet failliet zullen gaan aan reclame.

Als voorbeeld, A-Z Animals had een relatief laag inkomstencijfer in vergelijking met hun maandelijkse bezoekers. Hoewel sommige maanden nog geen 5.000 euro aan inkomsten opleverden, werd het verkocht voor meer dan 300.000 euro

Maar de verkeersbronnen waren organisch, wat bijna honderdduizenden bezoekers per maand garandeerde voor de komende jaren. Succesvolle verkopers weten dit te benadrukken met Google Analytics en Search Console rapporten.

 

Organische verkeersrapporten helpen geïnteresseerde kopers bij het beoordelen van onaangeboord winstpotentieel. Ze hebben misschien het netwerk of de middelen om het bedrijfsmodel te verbeteren en de inkomsten die per bezoek worden gegenereerd te verbeteren. We zullen dit voorbeeld hieronder in meer detail behandelen, maar de belangrijkste takeaway is dat stabiel, organisch verkeer een geweldig verkoopsargument is. Het kan zelfs de waarde van uw bedrijf opdrijven, zelfs zonder een echt business model.

Om meer organisch verkeer te krijgen, bekijk onze uitgebreide 45-punten WordPress SEO checklist. Veel van de tips zijn zelfs van toepassing als u BigCommerce of Shopify gebruikt in plaats van WooCommerce. Als je al organisch verkeer hebt, zorg er dan voor dat je gebruik maakt van e-mail marketing en sociale media om een platform van terugkerende bezoekers op te bouwen. Deze doelgroepen zijn een krachtige aanwinst voor elke e-commerce winkel of online bedrijf, zelfs als je op je weg naar buiten.

Herhaalde verkopen aan bestaande klanten zullen ook goed overkomen wanneer u uw bedrijf probeert te verkopen.