Natuurlijk moeten bezoekers eerst nog klant worden, voordat je omzet hebt. Alleen als je niet voldoende bezoekers hebt, is de kans op klanten natuurlijk klein. Bij webshops is het niet ongebruikelijk dat de maximale conversie zo rond de 4% ligt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het geeft wel een richting om te bepalen of het zinvol is om meer bezoekers aan te trekken. Is dit voor jou het geval? Lees dan deze tips. Onderzoek de customer journeyBij de customer journey kijk je niet alleen naar de route die een bezoeker op de website aflegt. Je kijkt ook naar de route daarvoor. Hoe komen de bezoekers op je website? Google adverteren, social media, linkbuilding, een eigen blog, direct links via de mail, een poster in een abri? Kortom, je kijkt cross mediaal. Een poster lijkt nogal inefficiënt, maar een klant is gemiddeld genomen vaak al zo’n 7 keer in aanraking gekomen met jouw bedrijfsuitingen, voordat hij klant werd. Zichtbaarheid en naamsbekendheid zijn dus net zo goed van belang in de customer journey. Het gebeurt vaak dat als je cross mediale aanpassingen doet, dat je zo uiteindelijk kunt gaan finetunen voor meer websitebezoekers. Het voordeel is ook dat je daarbij kan gaan kijken naar de waarde van de bezoekers. Als je de juiste bezoekers trekt, gaat je conversie omhoog. Belangrijk is hierbij dat je monitort wat werkt en wat niet. Als je steeds zomaar allerlei dingen gaat veranderen, weet je niet wat nu helpt voor je bezoekersaantallen. Wees je hier dus bewust van en handel hier na. Ook het inhuren van een expert op dit gebied is slim. Met de juiste kennis ben je sneller bij het gewenste resultaat. Voice of the customerOnderschat nooit de voice of the customer. Goede interactie met consumenten helpt bij het krijgen van klanten, maar ook bij het trekken van bezoekers. Als je ziet dat een vriend op social media positief is over een bedrijf, triggert dat wellicht andere mensen om dat bedrijf op te zoeken. Zo krijg je al gauw meer bezoekers op jouw website. Social proof is een heel mooi instrument, dus doe er je voordeel mee. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- De juiste kweektent kiezen Zodra je eenmaal een kweektent in huis wilt halen sta je versteld van het grote aantal mogelijkheden. Je moet een keuze maken uit allerlei apparatuur,...
- De geschiedenis van Etten-Leur Dicht bij Breda bevindt zich de gemeente Etten-Leur. De gemeente telt in totaal meer dan 43.000 inwoners. Etten-Leur heeft sinds 2005 een vernieuwd centrum. Buiten...
- Welke vloer geeft de woning de juiste uitstraling? De vloer is letterlijk de basis van het interieur. Als je de woning de juiste uitstraling wil geven, dan zijn de vloer en de muren...
- Zo herken je een goed tolkbureau Communicatie is essentieel in ons dagelijks leven. We gebruiken het om met anderen om te gaan, informatie uit te wisselen en onze behoeften te delen....
- Smart Home: Zo heb je meer grip op je energierekening Enkele jaren geleden leek het concept ‘smart home’ vooral een luxe voor mensen die graag spelen met nieuwe technologie. Allemaal leuk en aardig dat jouw...
- Varen en jachtmakelaardij: Een avontuur op het water Varen en jachtmakelaardij zijn twee activiteiten die nauw met elkaar verbonden zijn en perfect zijn voor mensen die houden van het water en avontuur. Varen...