Wil jij je online marketing graag een boost geven, maar heb je geen idee hoe je dit op korte termijn kunt bewerkstelligen? Check dan eens de mogelijkheden wat je op het gebied van online marketing kunt verbeteren of implementeren om dit doel te bereiken. De mogelijkheid om je online marketing en naamsbekendheid een boost te geven is bijvoorbeeld door middel van het plaatsen van een advertorial. Hieronder meer informatie over het (laten) opstellen van een stappenplan om jouw klanten in de directe regio te bereiken met een advertorial. Hoe zet je een advertorial op?Een advertorial is kortgezegd een informatief artikel waar informatie in verwerkt zit die verwijst naar jouw product, dienst of bedrijf zonder daar actief reclame voor te maken. Door de interessante informatie die het artikel vaak bevat, wordt een lezer getriggerd om verder te lezen en dus ook indirect meer te lezen over jouw bedrijf. een advertorial werkt het beste als deze in regionale media bij jou in de buurt wordt geplaatst, zodat je een grote kans hebt dat jouw doelgroep de informatie ook leest.
Allereerst selecteer je de locatie. Wil je bijvoorbeeld online adverteren in Rotterdam, dan selecteer je die specifieke optie om te kijken welke regionale media met bijbehorende doelgroep(en) geschikt zijn voor het plaatsen van jouw advertorial. Vervolgens selecteer je deze media die jou het meest geschikt lijken en ga je je buigen over de inhoud van de advertorial. Kun je zelf goed schrijven, dan kun je dit uiteraard zelf doen.
|