Bij een goede verzendstrategie hoort een uitstekende verpakking. Niet alleen om het desbetreffende product te beschermen en verspilde materialen te voorkomen, maar ook om indruk te maken op je klanten. Verzendverpakkingen zijn namelijk een fantastische marketingtool die gedenkwaardigheid oproepen en de naamsbekendheid van je merk vergroten. Wil je meer weten over hoe je de verzendverpakking een onderdeel maakt van je marketingmix, lees dan snel verder. Maak de verzenddoos uniekVergeet de saaie verzenddoos en kies voor op maat gemaakt verzenddozen waarbij je klanten in één oogopslag weten dat jouw zending is gearriveerd. Hiermee zet je dat extra stapje om je klanten blij te maken! Met een gedenkwaardige verzenddoos zorg je voor het vergroten van de merkidentiteit en zullen jouw producen en diensten alsmaar gewilder worden. Unieke verzenddozen kun je in talloze manieren vormgeven en je hoeft overigens niet altijd te kiezen voor een bedrukte doos. Je kunt namelijk ook gebruik maken van goed ontworpen labels die een standaard verzenddoos herkenbaar maken en effectief markeren als jouw zending. Creëer samenhang met je andere marketingcampagnesBij een verpakking drukken die op maat is gemaakt, wil je ervoor zorgen dat er synergie ontstaat met je andere marketinginspanningen. Dit houdt ook wel in dat je diverse dingen laat samenkomen om iets te produceren dat groter is dan dat ze apart zouden zijn. Door de elementen in te zetten die overeenkomen met de huisstijl, commercials en webadvertenties creëer je dezelfde look en feel die jouw merk tot een succes maakt. Dit doe je door een strakke en pakkende boodschap, de juiste afbeeldingen en kleuren toe te voegen aan het verpakkingsontwerp. Voeg extra elementen toe die de unboxing-ervaring een belevenis makenNaast het incorporeren van de merkstijl op de verzendverpakkingen, kun je daarnaast aan de slag gaan met het toevoegen van promotionele elementen die de verpakking écht aan het werk zetten! Denk bijvoorbeeld aan couponcodes die op een originele manier aan de binnenkant van de verpakking zijn afgedrukt. Deze kun je zelfs geheel personaliseren en aanpassen aan de verkoop, de klant of de desbetreffende verpakking.
Een andere fantastische manier is om wedstrijdelementen toe te passen, zoals games, hints en puzzels. Denk bijvoorbeeld aan de beste manieren om de verzenddoos voor iets anders te gebruiken! Dergelijke prijsvragen zorgen ervoor dat klanten langere interactie hebben met de verpakking, dit delen op de sociale media en een sterkere band met je merk vormen.
|