Wanneer jij actief bent in de wereld van online marketing, dan weet je als geen ander hoe belangrijk het is om voldoende relevante en vooral unieke content te verspreiden. Op deze manier zorg je er namelijk voor dat jij de aandacht van jouw specifieke doelgroep naar je toe trekt. Je kunt ervoor kiezen dit te doen door middel van bloggen, maar ook social media en video marketing zijn ijzersterke manieren om je bedrijf onder de aandacht te brengen. In dit artikelen geven we je een 3-tal tips voor een optimale contentstrategie. DoelVoor de optimale strategiebepaling, is er niets zo belangrijk als het bepalen van je doel. Dit is één van de eerste stappen die je namelijk dient te doorlopen alvorens je verder kunt met de strategie. In het Bloeise blog, wordt dit van A tot Z uitgelegd en kun je exact lezen hoe jij jouw doelgroep bepaling kunt uitvoeren. Je kunt je namelijk heel goed voorstellen, dat het onbegonnen werk is, om een plan te maken terwijl je geen idee hebt voor wie je dit plan maakt en wat je met dit plan wilt bereiken. Verschillende soorten contentAfhankelijk van welk type content je wilt maken, is het eerst belangrijk een schifting te maken tussen b2b en b2c. Kies je voor b2b, dan zal hier een andere strategie bij horen, dan wanneer het gaat om de consument. Kortom, B2B contentmarketing vereist in veel gevallen een andere strategie dan wanneer je de consument wilt bereiken. Dit zit hem vaak in de keuze voor een bepaald medium, maar ook de tone of voice speelt hierin een essentiële rol. Free publicity of paid?Het uitrollen van je content kan op verschillende manieren. Je kunt ervoor kiezen om het middels je eigen website of socials te promoten, maar ook kun je ervoor kiezen dit tegen betaling de markt in te zetten. Hierbij moet je denken aan branded content via gesponsorde berichten via Facebook, Instagram of een ander medium waarop jouw doelgroep veelal actief is. Kies je ervoor om betaalde promotie te doen, realiseer je dan wel, dat wanneer je stopt met betalen, ook de promotie ineens stopt. Het is dus altijd verstandig om een mix te kiezen tussen free- en paid publicity.
|