De betekenis van een pr bureau letterlijk is public relation bureau. Als je deze Engelse vertaling in het Nederlands zet krijg je publiek relatie bureau. Dan weet je al ongeveer wat het beteken, gaat. Het gaat om een relatie met het publiek. Dus een bureau/bedrijf die zorgt voor een relatie met de toeschouwers. Zo kom je al een beetje in de buurt van de betekenis. Een pr bureau is een bedrijf dat zorgt dat jouw bedrijf/organisatie positieve aandacht krijgt gratis van anderen, zodat de doelgroep die jij hebt, wordt aangetrokken en de naamsbekendheid omhoog gaat. Ook je imago gaat hiermee vooruit. De pr bureau betekenis kun je eigenlijk zelf al achterhalen. Wat is een pr bureauEen pr bureau is een bedrijf dat opgericht is om de free publicity te stimuleren of ook wel earned media genoemd. Het werven van reacties die positief zijn is voor de klant van een pr bureau de hoofdzaak/doel. Het bereiken van klanten door middel van andere bedrijven die betrouwbaar en vertrouwd zijn of door personen uit je omgeving zijn effectief. Dit omdat je als persoon sneller een bedrijf vertrouwd als het van anderen komt dan het bedrijf zelf. Stel je zegt dat je geweldig bent dan neem je dit niet zo snel aan van die persoon, maar als iemand anders het zegt wel. Het regelen van aandacht en het staan van in de spotlight op een positieve manier is voor een bedrijf goed voor de naamsbekendheid en de conversies. Het antwoord op de vraag “wat is een pr bureau?” is dus: Een pr bureau helpt een bedrijf met het regelen van een goede relatie tussen de klant en het bedrijf. Daarnaast gaat het imago er ook op vooruit. Wat doet een pr bureauIn deze alinea wordt er gekeken naar de vraag wat doet een pr bureau. Deze vraag is al deels beantwoord globaal in de alinea wat is een pr bureau, maar hier toelichten we dit verder uit. Een pr bureau kijkt verder dan alleen het verkrijgen van aandacht. Een pr bureau onderzoekt ook naar de beste strategie voor jouw bedrijf en de beste kanalen die gebruikt kunnen worden. Middelen die een pr bureau inzet om je doel te bereiken zijn persberichten, interviewpitchen, gastblogs, inhakers, persevents en news jacking. |
https://jenniferdelano.nl/pr-bureau-amsterdam/ |