Het hoofddoel van deze training is om alle processen binnen het bedrijf te begrijpen en aan te kunnen sturen. Een van de belangrijkste punten van de design thinking methode is het menselijk contact wat je met de klant hebt. Veel bedrijven zijn de uitspraak klant is koning vergeten en daardoor lopen er veel klanten weg. Dit is nu verleden tijd met deze 2-daagse cursus.
De manier om problemen op te lossen Tijdens de design thinking training leer je om op een creatieve manier problemen op te lossen. Ook leer je om niet vanuit maar 1 invalshoek te kijken maar juiste meerdere invalshoeken te gebruiken. Zo leer je de stappen van een klant ook beter kennen en hierop kun je vervolgens actief inspelen. Organisaties die deze methode gebruiken groeien met 32% meer dan dat de concurrentie doet. Dit is een hoog percentage en het is dus zeker het proberen waard. Je kunt in 2 dagen wel 46 manieren leren om je bedrijf en de verhouding tot de klant beter te leren begrijpen. Maar in principe is het 6 stappenplan datgene wat jij moet weten om die klant bij je te houden. In de praktijk herhaal je dit dagelijks om zoveel mogelijk klanten goed van dienst te kunnen zijn. Oefening baart kunst en iedereen kan dit leren.
Wat kun je na de design thinking training? Na deze training leer je om jezelf in te leven op een empathische manier met de klant. De klant is immers koning en je wilt hem of haar zo goed mogelijk begrijpen. Dit doe je door niet alleen te observeren maar ook te interviewen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om bij een aankoop een klanttevredenheidsonderzoek te doen. Zo weet jij wat zij denken en wat er nog verbeterd moet worden. Hierop kun jij vervolgens met je bedrijf inspelen zodat ze je nog een kans extra geven. Zo voorkom je dat ze naar de concurrent toegaan. Maar ook moet je natuurlijk intern aan de slag. Je wilt zoveel mogelijk produceren in een zo kort mogelijk tijd. Hier heb je dan ook een creatief brein voor nodig. |