Artikel Depot
Image default
Internet marketing

Overwegingen die je moet maken wanneer je gaat samenwerken met een SEO-specialist

Je bedrijfswebsite ziet er misschien geweldig uit, vol met eersteklas content en oogverblindende media. Maar wat als de website niet genoeg bezoekers krijgt om in klanten te converteren? Als dit het probleem is dat je bedrijf ervaart, dan doet jouw website zijn werk niet. Misschien is het tijd om een SEO (search engine optimisation) expert in te huren om de zichtbaarheid van de site te vergroten en de omzet te verhogen. Lees hier alles over waar je over na moet denken wanneer je een SEO-specialist gaat inzetten.

Een SEO-specialist die zich aan de richtlijnen van Google houdt

Je wilt een consultant die zich strikt houdt aan de openbaar gemaakte webmaster best practices van Google, waarin 12 veelgebruikte SEO-trucs specifiek worden verboden, waaronder het automatisch genereren van spammy content en het toevoegen van nep verborgen tekst en links. Als een kandidaat zich niet aan deze richtlijnen houdt, kan je website worden gedegradeerd tot een bedroevend lage positie in de zoekresultaten. Of, erger nog, Google kan de website helemaal uit de zoekresultaten verbannen.

Bing en Yahoo publiceren ook best practices voor webmasters, waarvan consultants moeten bevestigen dat ze worden gevolgd.

Dit doe je wanneer een SEO-specialist je belooft om #1 posities te behalen

Als de kandidaat ja antwoordt op de vraag of hij/zij #1 posities kan garanderen, waarschuwt Fox: “Draai je om en ren zo snel als je kunt de andere kant op.” Hoewel het onmogelijk is om een nummer één positie op een zoekmachine te garanderen, maken sommige onethische SEO-consultants dergelijke nep garanties wel.

Beschouw het als een rode vlag als de kandidaat beweert een insider-relatie te hebben met Google of een andere zoekmachine die je een prioriteit positie in de zoekresultaten zal bezorgen. Alleen Google, Bing en Yahoo kunnen bepalen hoe hoog of laag websites in hun zoekresultaten verschijnen.

De ervaring van een SEO-specialist

Verschijnen in de top lokale zoekmachine resultaten is vooral belangrijk voor kleine brick-and-mortar bedrijven proberen aan te trekken in de buurt klanten. Je zult een consultant willen die expertise heeft in lokale SEO-technieken.

Als je website is geoptimaliseerd voor wat bekend staat als “lokale SEO”, moet deze verschijnen wanneer iemand in de buurt zoekt op zoekwoorden die relevant zijn voor je bedrijf. Om dat te bereiken, moet een consultant de stad en staat van je bedrijf toevoegen aan de title-tags en meta-beschrijvingen van de website, en de site opnemen in de lokale lijsten van Bing, Google en Yahoo. Dat zijn online gidsen van bedrijven die zich richten op een specifiek geografisch gebied.Lees hier meer over de vraag ‘’Wat is SEO?’’.

https://ralfvanveen.com/