Beginnen met de internetmarketing voor een bedrijf

Sinds 2004 geeft Google voorrang aan zoekopdrachten op basis van lokale resultaten en benadrukt het dat bedrijven optimaliseren voor een lokale aanwezigheid.

Het idee is om kleine mama- en popwinkels, middelgrote ketens en websites die zich richten op de lokale klant te verbinden met gebruikers die een hoge aankoopintentie hebben.

Zicht Online is een full service internetbureau uit Rotterdam.

Het is geen wonder dat een eenvoudig onderzoek naar [Lokale SEO] vele controlelijsten naar voren brengt die waardevolle informatie, met inbegrip van de Gids van het Dagboek van de Techniek van het Onderzoek voor Lokale SEO verstrekken.

Nochtans, vormen de ondernemingsbedrijven die een groot publiek richten een uitdaging in het optimaliseren van voor lokale onderzoeken.

Sites zoals TripAdvisor met hun activiteiten in Seattle pagina, Yelp’s Restaurants in Seattle, en Groupon’s Dingen te doen in de buurt van mij pagina laten ons zien dat enterprise sites goed kunnen optimaliseren voor lokale zoekopdrachten.

De sleutel is het gebruik van de juiste signalen, het toevoegen van off-site optimalisatie voor lokale, en het ontwikkelen van inhoud die zinvol is op basis van de intentie van de gebruiker.

Gezaghebbend octrooi voor documentherkenning
In december 2004 heeft Google het Patent for Authoritative Document Identification aangevraagd, dat de aanzet gaf tot hun focus op het leveren van lokale kwaliteitsvolle zoekacties met lokale content. De Abstracte vermelding:

“Een systeem bepaalt de documenten die verbonden zijn met een locatie, identificeert een groep signalen die verbonden zijn met elk van de documenten, en bepaalt de authoritativiteit van de documenten voor de locatie op basis van de signalen.

Het octrooi maakt gebruik van vier belangrijke signalen die een locatie voor een bedrijf bepalen:

De pagina is gekoppeld aan een fysiek adres met een legitiem telefoonnummer.
De H1 komt overeen met de bedrijfsnaam.
De URL bevat de naam van het bedrijf.
De pagina heeft veel links die er naar verwijzen vanaf een aantal andere pagina’s en/of websites die de locatie en/of de bedrijfsnaam vermelden.
In 2005 kondigde Google hun Kaarten-functie aan met een lancering op de mobiele telefoon later in het jaar.

Het doel was om te blijven aandringen op lokale resultaten die websites dwingen tot het optimaliseren van zoekopdrachten in landen, provincies, staten en steden.

In 2008 heb ik een website geoptimaliseerd om de ontbijtsandwich bij Starbucks op te slaan met behulp van de vier signalen uit een database van steden voor mensen die op zoek zijn naar Starbucks in hun stad.

De website was zo succesvol dat Howard Schultz het in zijn boek “Onward” noemde.

Een paar jaar later begon ik te werken bij usedcars.com en ontdekte dat het locatie-specifieke gedeelte van de site met Google’s Panda- en pinguïnupdates aanzienlijk was gedaald.

Pagina’s werden ontwikkeld voor lokale zoekopdrachten van “gebruikte auto’s in…” plus elke stad.

Elke pagina bevatte de vier signalen: adressen en telefoonnummers van autodealers met vermelding van “gebruikte auto’s in…” plus de stad.

Tegels van voertuigen die te koop zijn op die locatie, speciale aanbiedingen op basis van auto’s die onder de KBB-waarde zijn geprijsd en extra dynamisch aangedreven content vulden de pagina aan voor een waardevolle ervaring.

Het project resulteerde in een bijdrage van meer dan 60% van de inkomsten voor het bedrijf uit SEO tegen de tijd dat mijn twee jaar daar waren gestegen.

Linkbuilding voor beginners: Hoe aan de slag te gaan
Wil je een sterke basis leggen in linkbuilding en de basis goed leggen? Deze gids zal u helpen bij het opzetten van een succesvolle linkbuilding.

Nu downloaden!
ADVERTISEMENT
Samenvoegen van zoekresultaten Octrooi
In maart 2013 werd het Google’s Merging Search Results patent goedgekeurd en volledig toegepast, waardoor veel sites hun lokale SEO-strategie moesten heroverwegen. De samenvatting:

Zicht Online is een full service internetbureau uit Rotterdam.

“Methoden, systemen en apparatuur, waaronder computerprogramma’s die zijn gecodeerd op een computeropslagmedium, voor het samenvoegen van zoekresultaten. In één aspect combineert een methode zoekresultaten die reageren op een zoekopdracht die wordt verkregen van een lokale zoekmachine en een universele zoekmachine, zodat de gecombineerde zoekresultaten worden geordend en gepresenteerd op een manier die bepaalde bedrijfseenheden in de resultaten benadrukt”.

Bij de autorisatieresultaten zullen de pagina’s die zijn gekozen om in een lokaal resultaat te worden geassocieerd met de bedrijfsentiteit, de algemene en de lokale pagina in de lokale resultaten opnemen.

De autoriteitspagina van het bedrijf is de homepage van het bedrijf.

Als een overheidspagina hoog scoort in zowel de webresultaten als de lokale zoekresultaten, kan die URL worden samengevoegd zodat deze slechts één keer in het zoekresultaat verschijnt als een lokale vermelding.

Bijvoorbeeld, een project dat ik ontwikkeld heb terwijl ik bij Nordstrom, een gebruiker die op zoek was naar Nordstrom in Seattle, zal de lokale winkelpagina zien als de pagina van de autoriteit in de zoekresultaten en zich verbinden met de resultaten in het lokale pakket in plaats van de Nordstrom homepage.

Met het octrooi, wanneer het lokale zoekresultaat wordt beschouwd als de autoriteitspagina voor de zoekopdracht en in de nabijheid van de zoeker, kunnen de gecombineerde resultaten dan verschijnen voor andere resultaten in antwoord op een zoekopdracht.

Sinds de release van het octrooi hebben gebruikers toegang tot de zoekfunctie op hun mobiele apparaten.

Google heeft de nadruk gelegd op meer signalen rond “dichtbij” en voor algemene vragen zoals “restaurants” of “winkelen”, in de veronderstelling dat gebruikers lokale resultaten verwachten.

Het claimen van uw bedrijfspagina op Google Places, Yelp, TripAdvisor, Groupon en nog veel meer

https://zicht.nl

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *